Nationalparkens logo
Nationalparken arbejder med forskellige versioner af logoet til brug i forbindelse med kommercielle produkter og oplevelser og servicenetværket. Læs om de tre typer her.
Et af nationalparkens formål er at støtte en udvikling til gavn for lokalsamfundet og det lokale erhvervsliv. Det gør bestyrelsen blandt andet ved efter ansøgning at tillade virksomheder, organisationer og foreninger at bruge nationalparkens logo.
'Partner med'- eller 'Et produkt fra'-logo?
Nationalparken har to typer af logo, som lokale virksomheder kan få tilladelse til at bruge på deres produkter eller til deres ydelser.
Partner med Nationalpark Mols Bjerge
Læs mere om servicenetværket her ->
Et produkt fra Nationalpark Mols Bjerge
En lokal virksomhed der har et produkt, food eller non-food, eller er f.eks. i gang med at forberede et event kan søge om at få tilladelse til at bruge nationalparkens logo, hvis produktet/ ydelsen/ eventet opfylder følgende kriterier:
- der er tale om høj kvalitet
- der er klar forbindelse til Nationalpark Mols Bjerge
- brugen ikke strider mod nationalparkens formål
Her kan du finde vejledning og ansøgningsskema:
Retningslinjer for brug af Nationalpark Mols Bjerges logo ->
Ansøgningsskema for brug af Nationalpark Mols Bjerges logo ->
Forudsætninger for brug af logo
Det er altid en forudsætning, at love og regler følges, og at fornødne myndighedstilladelser er indhentet. Nationalparken har ikke myndighed og ressourcer til at foretage regelmæssig kontrol. Lovbrud vil betyde, at logotilladelsen straks inddrages.
Med en logotilladelse kan bestyrelsen vælge at give sine anbefalinger til ansøgeren, når det efter bestyrelsens opfattelse kan højne kvaliteten i produktet, håndteringen, markedsføringen eller simpelthen øge den lokale tilknytning. Det vil i så fald være med henblik på at bringe en virksomhed eller et produkt nærmere nationalparkens formål.