Nationalparkens Serviceuddannelse

undefined

Vil du gerne udvikle din virksomhed - og samtidig være med til at løfte hele nationalparkområdet?

Nationalpark Mols Bjerge er vigtig i forhold til at tiltrække gæster til området. En nationalpark kan være en rammefortælling, der binder et området sammen, og samtidig ofte en såkaldt reason-to-go for mange mennesker, der skal på udflugt eller ferie.

Hertil kommer, at naturturismen er et af de hurtigst voksende sektorer i turismeindustrien. Det er et mål for os, at virksomhederne i vores område får del i den vækst.

Derfor tilbyder vi hvert år et gratis tredages kompetenceforløb, kaldet Nationalparkens Serviceuddannelse, for virksomheder med frontperonale.

Deltagerne er virksomheder både i og omkring nationalparken. 

Nationalparkens Serviceuddannelse har til formål at optimere frontpersonalets gæsteservice og arbejde med værtskab i forhold til gæster og turister, som besøger nationalparkområdet.

De deltagende virksomhederne får i forløbet stort kendskab til Nationalparken og øget fokus på nationalparkværtsskab.

Efter endt uddannelse er virksomhederne certificerede nationalparkværter – og de indgår i et netværk, der i dag tæller 37 lokale virksomheder.

Alle disse virksomheder har indgående kendskab til nationalparken, landskabet og naturen, lokale seværdigheder, god værtsskabsservice og storytelling samt mersalg på god gæsteservice.

Nationalparkens Serviceuddannelse gennemføres i samarbejde med Destination Djursland.