Nationalparkens Serviceuddannelse

undefined

Vil du gerne udvikle din virksomhed - og samtidig være med til at løfte hele nationalparkområdet?

Rigtig mange mennesker besøger Nationalpark Mols Bjerge. Her møder de repræsentanter fra områdets virksomheder - f.eks. overnatningssteder, spisesteder, museer og butikker. 

På den måde bliver virksomhederne, deres ledere og personale en slags værter for området - og gode værter kan løfte en gæsteoplevelse til noget helt særligt.

Som nationalpark er det vores ambition at binde området sammen i en rammefortælling, der åbner en rigdom af muligheder, fordi nationalparker er et internationalt fænomen, som rigtig mange mennesker associerer med oplevelser af høj kvalitet.

Hertil kommer, at naturturismen er et af de hurtigst voksende sektorer i turismeindustrien. Det er et mål for os, at virksomhederne i vores område får del i den vækst.

Derfor tilbyder vi hvert år et gratis tredages kompetenceforløb, kaldet Nationalparkens Serviceuddannelse, for virksomheder med frontperonale.

Deltagerne er virksomheder både i og omkring nationalparken. 

Nationalparkens Serviceuddannelse har til formål at optimere frontpersonalets gæsteservice og arbejde med værtskab i forhold til gæster og turister, som besøger nationalparkområdet.

De deltagende virksomhederne får i forløbet stort kendskab til Nationalparken og øget fokus på nationalparkværtsskab.

Efter endt uddannelse er virksomhederne certificerede nationalparkværter – og de indgår i et netværk, der i dag tæller 62 lokale virksomheder

Alle disse virksomheder har indgående kendskab til nationalparker og Nationalpark Mols bjerge i særdeleshed, landskabet og naturen, lokale seværdigheder, godt nationalparkværtsskab, storytelling samt mersalg på god gæsteservice.

Nationalparkens Serviceuddannelse gennemføres i samarbejde med Destination Djursland.